Utveckling

Jag tror på utveckling. På att lära sig. På att fortsätta kämpa, ibland bara en sekund i taget. Mitt främsta mål är att få ro i själen. För den är väldigt orolig nu. Och det tar sig i utryck på flera olika sätt.
Jag har Fibromyalgi med varierande värk från dag till dag men alltid ont. Jag har generaliserad ångest, social ångest med panikattacker och återkommande depressiva dagar.
Men jag jobbar på att tänka att jag Är inte mina sjukdomar. Jag är så mycket mer än så. Men ibland händer det att jag känner mig som en värkande ångestklump.

fredag 27 maj 2011

Tungt i kroppen

Det känns verkligen att jag varit på kurs fyra dagar den här veckan. Bara att komma upp på morgonen (07 går jag upp) är en omställning. Sen ska man åka tunnelbana till Slussen. Och möta kursdeltagarna i korridoren. Och lyssna på läraren i en timme. Idag gick han igenom Google. Jag passade på att göra denna nya blogg. Och surfa runt lite.

Var på Espresso House med min syster, jag åt en riktigt god Hallonmuffin. Därefter handlade vi present till lillebrors sambo, det blev ett coolt halsband och örhängen från Guldfynd.

Kom hem och låg i dvala i ett par timmar i sängen, Sune och Tyson likaså. Nu känner jag mig riktigt tung i kroppen och trött i skallen. Men jag har klarat av att gå kursen än så länge och det är jag stolt över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar