Utveckling

Jag tror på utveckling. På att lära sig. På att fortsätta kämpa, ibland bara en sekund i taget. Mitt främsta mål är att få ro i själen. För den är väldigt orolig nu. Och det tar sig i utryck på flera olika sätt.
Jag har Fibromyalgi med varierande värk från dag till dag men alltid ont. Jag har generaliserad ångest, social ångest med panikattacker och återkommande depressiva dagar.
Men jag jobbar på att tänka att jag Är inte mina sjukdomar. Jag är så mycket mer än så. Men ibland händer det att jag känner mig som en värkande ångestklump.

lördag 28 maj 2011

Sovit tolv timmar och är helt slut

Inatt drömde jag om min farmor och farfars gård och att "huvudhuset" var fullt av saker och kläder och möbler som var mina. Och jag skulle flytta till en gård bredvid, ett litet hus som egentligen var en lägenhet. Jag packade och packade och packade och höll på med min dator samtidigt och läste mail och det gick inte att öppna filer, och jag fick tjata på alla att de måste ta sakerna och packa ner dem för att jag var tvungen att bli klar samma dag. Det var massor av saker som var farmors, jag var så rädd om dem, ville verkligen ta hand om allt. Det stod en rosa soffa i ett hörn som jag sa att jag ska ta med och min styvpappa sa "Vad ska du med den till, du kommer inte få plats med den!" och jag sa att jag inte vill ha allting matchat med varandra och att jag visst kommer få plats med den. Ingenting var farfars, det kanske var det men inte i drömmen.

Jag var helt slut när jag vaknade. Det är första gången jag drömmer så ingående om deras hus (de är båda döda sedan länge) och det var ett tag sen jag drömde så intensivt om att packa och flytta. Förut gjorde jag det varje natt, packade och städade i mina drömmar.

Numera drömmer jag oftast att jag är arg och att jag dödar djur och människor och själv är ute på farligt vatten.

Det var min natt.

2 kommentarer:

  1. Få se om jag får till mitt kommenterande här, har försökt några gånger men icke sa nicke.
    Vet du, jag drömde om dig igår, och du var 27 år, ljust och långt hår, och skrattade mycket. Vi var och handlade överallt och ingenstans, skrattar gott.

    kramar om / Tant Majsan

    SvaraRadera
  2. Nu fungerade det =)

    Vilken härlig dröm! Dessutom var jag blond när jag var 27 år...

    Kramar från mig

    SvaraRadera