Utveckling

Jag tror på utveckling. På att lära sig. På att fortsätta kämpa, ibland bara en sekund i taget. Mitt främsta mål är att få ro i själen. För den är väldigt orolig nu. Och det tar sig i utryck på flera olika sätt.
Jag har Fibromyalgi med varierande värk från dag till dag men alltid ont. Jag har generaliserad ångest, social ångest med panikattacker och återkommande depressiva dagar.
Men jag jobbar på att tänka att jag Är inte mina sjukdomar. Jag är så mycket mer än så. Men ibland händer det att jag känner mig som en värkande ångestklump.

måndag 30 maj 2011

Nytt idag

Det blir lite nytt idag på kursen. Jag flyttar upp en våning till en ny grupp och lärare. Kursen är först en introduktion i tre veckor och sen flyttar man upp men om man känner att man vill flytta upp tidigare så får man det. Så jag valde att flytta upp en vecka tidigare.

Den här veckan är det bara tre dagar varav onsdagen är arbete hemma om man vill. Så jag ska gå måndag och tisdag. Egentligen skulle jag behöva sova nu, jag har varit vaken sen 04 men jag vill inte sjukanmäla mig för det är så jobbigt med FK och deras blanketter och sen så kan det ju gå bra ändå idag. Annars har jag en dag i veckan som jag är hemma, valfri dag. Jag kan alltid gå hem om det inte fungerar. Frågan är bara vad jag ska göra nu i nästan tre timmar.

På onsdag ska min brors sambo kanske fira sin födelsedag. För säkerhets skull fick hon sin present från mig och min syster redan igår. Jag vet inte om jag orkar gå ändå på onsdag. Det är så jobbigt när min styvpappa och min mamma möts (de är skilda). Min styvpappa är så klumpig och det kommer gärna grodor ur hans mun och sen så har det inte varit en så bra relation direkt mellan dem efter att de skildes. Och jag får ångest för att jag är orolig att han ska säga något dumt eller att mamma ska känna sig utanför (lång historia) osv. Jag har bestämt att jag inte ska fira min födelsedag. Jag orkar inte med sådana situationer, jag har nog med ångest ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar