Utveckling

Jag tror på utveckling. På att lära sig. På att fortsätta kämpa, ibland bara en sekund i taget. Mitt främsta mål är att få ro i själen. För den är väldigt orolig nu. Och det tar sig i utryck på flera olika sätt.
Jag har Fibromyalgi med varierande värk från dag till dag men alltid ont. Jag har generaliserad ångest, social ångest med panikattacker och återkommande depressiva dagar.
Men jag jobbar på att tänka att jag Är inte mina sjukdomar. Jag är så mycket mer än så. Men ibland händer det att jag känner mig som en värkande ångestklump.

lördag 28 maj 2011

Fokusera

Snart är dagen slut och jag kan hoppa i säng och sova! Ikväll känns det så för att jag är trött helt enkelt.

Funderar mycket kring det här som jag ofta nämner, att ta en sekund i taget. Om jag tänker på framtiden får jag panik. Jag kan möjligen tänka på dagen efter men inte längre. Bara korta fragment som jag snabbt viftar bort. Men en sekund i taget är hanterbart, en sekund har man kontroll över. Och man är ju hela tiden i en sekund. Jag målar gärna upp bilder kring t ex morgondagen när jag ska till mamma och fira mors dag. Att jag inte ska kunna sitta och äta för att jag kommer kanske börja skaka. Och jag VET att jag inte ska tänka så. MEN jag väljer att åka dit iallafall. Jag låser inte in mig. Jag försöker och försöker förlita mig på mig själv. Och jag klarar en sekund i taget. Det gör jag. Det gör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar