Utveckling

Jag tror på utveckling. På att lära sig. På att fortsätta kämpa, ibland bara en sekund i taget. Mitt främsta mål är att få ro i själen. För den är väldigt orolig nu. Och det tar sig i utryck på flera olika sätt.
Jag har Fibromyalgi med varierande värk från dag till dag men alltid ont. Jag har generaliserad ångest, social ångest med panikattacker och återkommande depressiva dagar.
Men jag jobbar på att tänka att jag Är inte mina sjukdomar. Jag är så mycket mer än så. Men ibland händer det att jag känner mig som en värkande ångestklump.

måndag 30 maj 2011

Sov istället

Vid 07 la jag mig på sängen och så kom Tyson och la sig på min mage och så kände jag hur jag nickade till nästan på en gång. Och så tänkte jag att jag måste inte gå på kurs när jag är sjuk OCH sovit jättedåligt och vaknat 04. Så jag sjukanmälde mig och sen somnade jag och har sovit som en stock. Det dåliga samvetet smyger runt mig men jag försöker trycka bort det. Detta är en rehabilitering jag ingår i och det är för min skull och det är mitt projekt. Bättre att komma imorgon och ha sovit och känna att man kan hålla sig vaken i två timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar