Utveckling

Jag tror på utveckling. På att lära sig. På att fortsätta kämpa, ibland bara en sekund i taget. Mitt främsta mål är att få ro i själen. För den är väldigt orolig nu. Och det tar sig i utryck på flera olika sätt.
Jag har Fibromyalgi med varierande värk från dag till dag men alltid ont. Jag har generaliserad ångest, social ångest med panikattacker och återkommande depressiva dagar.
Men jag jobbar på att tänka att jag Är inte mina sjukdomar. Jag är så mycket mer än så. Men ibland händer det att jag känner mig som en värkande ångestklump.

fredag 10 augusti 2012

Lite "normalt" kanske

Var på stan idag och shoppade. Fyndade ett par stretchjeans i ljuslila för 49 kr! Och köpte shampo, lotion, deodorant, detoxte och hallonbladste på hälsokosten. Behöver en utrensning av kroppen men är för svag för det nu men det här kan jag alltid starta med.

Jag var på behandling hos en av Sveriges främsta healers. Det var han som sa att min kropp var "förgiftad". Men för svag för en riktig utrensning nu. Och att jag skulle fortsätta vara sjukskriven, att jag inte skulle orka arbeta. Och att jag inte fick sluta med mina mediciner för att jag hade så mycket panik och ångest inom mig.
Jag hade bara sagt mitt namn.

Några dagar innan sa jag till en vän att jag skulle boka tid för en hälsoundersökning för att jag känner mig så konstig i kroppen, det är något som inte stämmmer....

Ska ringa och boka tid för cellprov också, skulle göra det fyra till sex månader efter operationen.

Hälsoundersökningen ska jag på den 6 september.

Tanken kan slå mig att jag har cancer men sen slår jag bort tanken. Det handlar nog om min fina vän. Det hon hade och att hon dog.

1 kommentar:

  1. Bra att du ska på hälsoundersökning vännen, det borde alla gå på någon gång ibland...ska nog också boka en sådan sedan för har aldrig varit på en. Många kramar till dig!

    SvaraRadera