Utveckling

Jag tror på utveckling. På att lära sig. På att fortsätta kämpa, ibland bara en sekund i taget. Mitt främsta mål är att få ro i själen. För den är väldigt orolig nu. Och det tar sig i utryck på flera olika sätt.
Jag har Fibromyalgi med varierande värk från dag till dag men alltid ont. Jag har generaliserad ångest, social ångest med panikattacker och återkommande depressiva dagar.
Men jag jobbar på att tänka att jag Är inte mina sjukdomar. Jag är så mycket mer än så. Men ibland händer det att jag känner mig som en värkande ångestklump.

söndag 15 juli 2012

Förändringar var det

Kärleken dog ut. Ett halvt år blev det med honom. Vi var inte rätt för varandra. Och det var ett gemensamt beslut att avsluta relationen.
Men det gör ont. Ibland ända in i märgen.
Att någon försvinner. Det blir tomt. Ensamt.
Det man hade hoppats på och drömt om. Som inte blev så.
Men vi är vänner och det är värt mycket.

Nu har jag äntligen bytt ut Stesoliden mot en annan medicin, Iktorivil. Inte vet jag vad tillverkaren av Stesolid håller på med men de tillverkar inte iallafall.

På torsdag ska jag träffa exet (känns märkligt att kalla honom det) och fika på stan, han ska få de saker han inte fick med sig sist. När han var här, hos mig. Och det tog slut.

2 kommentarer:

  1. Den efterlängtade boken om kopplingen mellan kosten och våra moderna sjukdomar är nu klar, rekommenderas !

    http://gluten-celiaki.blogspot.se/2012/07/boken-om-kopplingen-mellan-kost-och.html

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra i torsdags vännen! Kramar

    SvaraRadera